ZÁKON FRONTALITY. Zobrazování těla je ve strnulé poloze; v osové, svislé, čelní pozici. Pohyb je pouze vpřed. Zpodobení není v perspektivní zkratce, ale zpředu a z profilu. Z profilu se znázorňují hlava, ruce, nohy. Zpředu (anface) se zpo-dobuje trup, ramena, a oko.
KONCEPČNÍ REALIZMUS. Do záběru se dostává nejen vizuální podoba, ale i vědění o člověku = celková představa. Malíř maluje nejen to co vidí, ale i to co ví. Viděné jer náhodné, vědění je pravdivější.
HIERATICKÁ PERSPEKTIVA. Velikost postavy je dána jejím společenským postavením. Největší je panovník, nejmenší je otrok.
PÁSOVÁ PERSPEKTIVA. Co je v prostoru za sebou, znázorňuje se nad sebou v pásech. Krajina je sestavena z nárysu s půdorysem a bokorysem.
Do výbavy pro posmrtný život patřily četné sošky úředníků a služebníků, neobyčejně životných. Nevztahovaly se na ně takové kánony a předpisy jako na zpo-dobování faraóna. Volná postava má vždy vykročenou levou nohu.
KONCEPČNÍ REALIZMUS. Do záběru se dostává nejen vizuální podoba, ale i vědění o člověku = celková představa. Malíř maluje nejen to co vidí, ale i to co ví. Viděné jer náhodné, vědění je pravdivější.
HIERATICKÁ PERSPEKTIVA. Velikost postavy je dána jejím společenským postavením. Největší je panovník, nejmenší je otrok.
PÁSOVÁ PERSPEKTIVA. Co je v prostoru za sebou, znázorňuje se nad sebou v pásech. Krajina je sestavena z nárysu s půdorysem a bokorysem.
Do výbavy pro posmrtný život patřily četné sošky úředníků a služebníků, neobyčejně životných. Nevztahovaly se na ně takové kánony a předpisy jako na zpo-dobování faraóna. Volná postava má vždy vykročenou levou nohu.
<< Home