Saturday, March 04, 2006

III.

oslavují ho velcí zedští a dvořanstvo pána Ebozu a bozi záplavy podávají mu své ruce na výspě. Dávány jsou mu oběti. On vládne veslem v člunu večerního slunce a vozí se v člunu ranního slunce. "Buď vítán," — volají na něho velcí Ebozští, — "správce domu Zobese ospravedlněný, požívající úcty Usira, pána západní říše!"
IV.
Náhrobní deska z berl. musea čís. 7313. Aeg. Inschr. aus d. k. Mus. Berlin I. 190.
Úcty krále požívající správce sýpky Mencuhotep praví: "Odešel jsem z města přišel jsem do pouště. Činil jsem to, co rádi mají lidé a chválí bozi. Obětoval jsem bohu to, čeho si přál. Mluvil jsem pravdu a neučinil jsem nikomu nic zlého. Mluvil jsem [jen] dobré a vypravoval jsem [jen] to, co bylo žádoucno."
Správce sýpky Mencuhotep praví:
"Ó žijící na zemi, kteří půjdete podle této hrobky, odříkejte: Tisíc chlebů, [džbánů] piva, husí a šatů duchu Mencuhotepovu."