Zapuštěný reliéf využívá zdvojená linie ve dvorském stylu (toaletní náměty).
Ideál ženské krásy (XII. dynastie). Velmi protáhlé postavy, intence dobové úzkosti a nejistoty (oproti zdravé vitalitě Staré říše).
Sochy, rozvíjí se psychická citlivost. Portréty faraónů jsou lidštější, tesklivější, méně vládcovsky pevné, snivě melancholické, uzavřené, s bolestným výrazem. Projevuje se víra strach, bázeň. Smysl života je ovlivněn vizí pesimistického osudu člověka. Ve výrazu je smutek, ochromení, až potlačovaný vzlykot.
Ideál ženské krásy (XII. dynastie). Velmi protáhlé postavy, intence dobové úzkosti a nejistoty (oproti zdravé vitalitě Staré říše).
Sochy, rozvíjí se psychická citlivost. Portréty faraónů jsou lidštější, tesklivější, méně vládcovsky pevné, snivě melancholické, uzavřené, s bolestným výrazem. Projevuje se víra strach, bázeň. Smysl života je ovlivněn vizí pesimistického osudu člověka. Ve výrazu je smutek, ochromení, až potlačovaný vzlykot.
<< Home