MALBA.
TANEČNICE SE DVĚMI HUDEBNICEMI. XVIII. dynastie, z Nachtejova hrobu. Naznačení pohybu, oživení v intenci hudby.
HOSTINA PŘI „SVÁTKU ÚDOLÍ“. XVIII. dynastie, z Nebamonova hrobu. Postavy tanečnic jsou zobrazeny přes sebe, tváře hudebnic zepředu (výjimka v celé egyptské malbě).
MALÝ HONÁK. XVIII. dynastie, z Nebamonova hrobu; svěžest a živý rea-lizmus, řasení siluet a vlnivý rytmus, přirozenost scény.
ACHNATONOVY DCERY. Část fresky z Rodiny Achnatonovy se šesti dce-rami. Přirozená situace, hravost, dětské podoby. XVIII. dynastie.
KRÁLOVNA NEFERTARI. XIX. dynastie. Manželka faraóna Ramesse II., obětuje bohyni Esetě; snaha o přirozenost.
*V době XX. dynastie nástěnná malba upadla na úroveň ilustrací pohřebních knih.
HOSTINA PŘI „SVÁTKU ÚDOLÍ“. XVIII. dynastie, z Nebamonova hrobu. Postavy tanečnic jsou zobrazeny přes sebe, tváře hudebnic zepředu (výjimka v celé egyptské malbě).
MALÝ HONÁK. XVIII. dynastie, z Nebamonova hrobu; svěžest a živý rea-lizmus, řasení siluet a vlnivý rytmus, přirozenost scény.
ACHNATONOVY DCERY. Část fresky z Rodiny Achnatonovy se šesti dce-rami. Přirozená situace, hravost, dětské podoby. XVIII. dynastie.
KRÁLOVNA NEFERTARI. XIX. dynastie. Manželka faraóna Ramesse II., obětuje bohyni Esetě; snaha o přirozenost.
*V době XX. dynastie nástěnná malba upadla na úroveň ilustrací pohřebních knih.
<< Home